Köp- och Leveransvillkor
Betalning
Vi använder Shopify som leverantör av vår kassa. Däribland ingår både Klarna och Paypal. Detta innebär att vi kan komma att dela dina personuppgifter såsom kontaktuppgifter och orderinformation med PayPal och Klarna när kassan laddas, för att PayPal och Klarna ska kunna hantera ditt köp. Dina personuppgifter som delas behandlas enligt PayPals samt Klarnas egna dataskyddsinformation.
Klarna erbjuder fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning och direktbetalning. Vid fakturabetalning är det 30 dagars förfallotid som gäller. Vill du läsa mer om Klarna Checkouts villkor.
Frakt och leverans
Vi har just nu något förlängda leveranstider.
Vi packar din order inom 7-10 arbetsdagar. Leveranstiden är sedan 3-5 arbetsdagar, beroende på var i landet du bor. Så du bör ha din nya favorit i handen inom 15 arbetsdagar. Alla våra försändelser skickas med Schenker till ombud.
Frakten kostar från 89 kronor, den står du som köpare för. Vid möbler och större produkter tillämpas per automatik en högre fraktkostnad i kassan.
Fri frakt när du väljer att hämta ut ditt paket hos vår butik i Hässleholm. Välj "hämta i butik" i kassan. Returkostnad står du som kund för om du väljer att returnera produkten. Har du köpt en produkt i vår webbutik så har du alternativen att fysiskt ångra ditt köp enligt distansköplagen, i så fall kan du antingen besöka vår fysiska butik för retur eller så står du som kund för returkostnaden om du väljer att skicka produkten.
Möbler och större produkter kan fraktas, däremot till en högre fraktkostnad. Rekommenderas att dessa hämtas i vår butik i Hässleholm, men önskas frakt så finns denna möjlighet. Väljer man att hämta i vår butik är det gratis upphämtning.
Utebliven upphämtning av försändelse
Om du inte hämtar ut din beställning från utlämningsstället skickas den tillbaka till oss. Vi kommer ta ut en administrativ avgift på 395kr som dras ifrån beloppet som kommer returneras.
Ångerrätt/Öppet köp
Vi följer distanshandelslagen med 14 dagars returrätt. Det betyder att du har 14 dagar på dig att skicka tillbaka varan, räknat från den dag som du tagit emot den. Returfrakten betalas av dig som köpare. Vill du göra en retur, var vänlig kontakta oss först för att kartlägga ert missnöje med produkten.
Om du har köpt en möbel men ångrar dig behöver du antingen stå för returkostnaden själv eller så är du välkommen att återlämna möbeln i vår fysiska butik i Hässleholm. Kontakta oss och informera att du vill göra en retur, sedan kan du välja alternativ för retur. Möbeln behöver vara i samma skick som när du hämtade den. Har du köpt varan i vår fysiska butik har du ingen ångerrätt, garanti eller reklamationsrätt då det är begagnade varor.
Reklamation & Garanti
Visar det sig att den vara du har köpt avviker från dem bilder och den beskrivning som angetts så kan du ha rätt att reklamera ditt köp. Defekter som är beskrivna i text eller via bild är inte grund för reklamation. Vi ersätter inte för batteribyte eller försök till reparation. Varan skall vara i samma skick som när den lämnade vår butik.
Kontakta oss på info@bohagsbyran.se och berätta vad som gör att produkten inte lever upp till dina förväntningar. Vi svarar inom 3–5 arbetsdagar. Meddela alltid oss innan du skickar tillbaka din vara. Ibland kan vi lösa din reklamation utan att du behöver skicka in varan. Ibland är det dock svårt att avgöra om varan kan reklameras via text och bild och då kan vi begära in varan för kontroll.
Våra varor är funktionstestade, om inget annat anges.
Batteridrivna produkter är testade så att de startar men inte dess egenskaper, såvida inget annat anges. Batterier medföljer ej. Ibland har vi inte möjlighet att testa en vara alls och då finns det beskrivet i produktbeskrivningen. Dessa varor kan du köpa till påseende i befintligt skick. Du har alltid returrätt om 14 dagar när du inte är nöjd eller ångrar dig. Du står själv för fraktkostnaden. Se avsnitt Ångerrätt/Öppet köp.
Transportskador
Det händer tyvärr ibland att varor skadas under transporten. Om din vara har skadats under transport är det mycket viktigt att du anmäler detta direkt till ditt postombud och sedan meddelar oss på
Om du redan vid utlämningsstället ser att ditt paket är skadat så neka att ta emot din order och låt den komma i retur till oss direkt. Om detta sker, kontakta oss på info@bohagsbyran.se.
Om du hämtar din order i vår fysiska butik ansvarar du för dess transport från vår butik. Kontrollera gärna varan innan du lastar den
Cookies
När du använder Bohagsbyran.se godkänner du att vi använder oss av cookies. Det innebär att vi lagrar information om hur ditt besök på Bohagsbyran.se ser ut. Detta ger oss statistik som hjälper oss att skapa en så välfungerande och bra sajt som möjligt, så att du kan få bästa möjliga shoppingupplevelse.
Tvist
Om det skulle uppstå en tvist mellan dig som kund och oss på Bohagsbyran.se har du rätt att ta tvisten vidare till Allmänna Reklamationsnämnden: www.arn.se
Du kan också vända dig till EU-kommissionens plattform för tvist: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=SV
Force Majeure
Vissa saker kan man inte förutse. Det kan vara alltifrån naturkatastrofer till strejker. När den typen av händelse inträffar kommer vi att göra allt vi kan för att fullfölja avtalet med dig som kund, men rådande situation kan göra att vi inte lyckas. Då frånsäger vi oss avtalet, på grund av den rådande situationen.