Frågor & svar
Beställning
Måste jag vara inloggad för att handla på Bohagsbyråns webbutik?
Det registreras inga konton i vår webbutik. All kommunikation mellan oss och dig som kund är genom mejladressen som anges i utcheckningen. Via mejlen informerar vi dig om hur statusen är på din order.
Vilka betalningsmedel accepterar ni?
Det registreras inga konton i vår webbutik. All kommunikation mellan oss och dig som kund är genom mejladressen som anges i utcheckningen. Via mejlen informerar vi dig om hur statusen är på din order.
Vilken kvalité kan jag som kund förvänta mig?
Vi handplockar alla våra varor och avgör vilka som har värdet att säljas. Det som ej anses vara värt att säljas för vår vinning väljer vi att antingen skänka till bättre ändamål eller återvinna. Vi utför vid tillfällen restaurering av möbler för att ge dem ett nytt liv - eller åtminstone bättre förutsättningar för att älskas.
Hur vet jag om mitt köp har gått igenom?
När ett köp har gått igenom kommer ni få ett mejl med en preliminär orderbekräftelse om att vi mottagit din beställning. Vi återkommer med en skarp orderbekräftelse när vi manuellt bekräftat din order och säkerställt att varan ej har sålts i butik sedan vi senast granskat aktiva orders.
Leverans
När anländer min beställning?
Vi samarbetar med DB Schenker och skickar i regel din beställning under butikens öppettider. Vi reserverar oss från att det kan ta 2-5 arbetsdagar för din beställning att levereras. Alla försändelser går att spåra med spårbar frakt. Kan du inte lokalisera din försändelse, vänligen kontakta oss.
Kan jag som internationell kund köpa hos er?
Bor du utanför Sverige hänvisar vi först dig till att ta kontakt med oss för att säkerställa att vi kan ordna leverans till där du befinner dig.
Returer
Jag har inte hunnit hämta ut min försändelse. Vad händer nu?
Försändelsen kan finnas kvar hos postombud i upp till 14 dagar, därefter returneras försändelsen till oss. Notera att du som kund står för returkostnaden.
Kan jag skicka tillbaka varan som jag har köpt om jag ångrar mig?
Vi tillämpar distanshandelslagen med 14 dagars returrätt. Om du vill returnera din vara bör du skicka den så snart som möjligt, men senast 14 dagar efter att du tagit emot den. Ångerfristen gäller om du skickar tillbaka varan innan denna 14 dagars period har löpt ut.
Hur returnerar jag en vara?
Önskar du returnera en vara som är köpt via webbutiken hänvisar vi att du kontaktar oss via mejl eller ringer oss, alternativt är du välkommen att besöka vår butik för att returnera varan om den är i samma skick som när den lämnade vårt lager. Notera att du som kund står för returkostnaden om du väljer att skicka tillbaka produkten.
Ångerrätt och garanti
Jag ångrar min beställning. Vad gäller?
Om din order inte är skickad än kan du avbeställa den. Om den är skickad från oss kan du göra en retur när du fått din vara.
Jag har en fråga gällande min Klarna-faktura. Vart vänder jag mig?
Har du handlat genom Klarna hänvisar vi att du kontaktar Klarna direkt.
Jag vill reklamera en produkt. Hur gör jag?
Vad tråkigt att du inte är nöjd med din vara. Du har rätt att returnera en vara inom 14 dagar från att du har erhållit varan, dock står du som kund för returkostnaden. Mejla oss och berätta vad som gör att varan inte lever upp till era förväntningar. Vi svarar under butikens öppettider.
Defekter som är beskrivna i text och/eller via bild är inte grund för reklamation. Vi strävar åt att du som kund är nöjd med vår service och våra varor, därmed hänvisar vi till att du som kund tar kontakt med oss via mejl.
Vi tillämpar distanshandelslagen med 14 dagars returrätt. Om du vill returnera din vara bör du skicka den så snart som möjligt, men senast 14 dagar efter att du tagit emot den. Ångerfristen gäller om du skickar tillbaka varan innan denna 14 dagars period har löpt ut.
Tvist
Som konsument har du möjlighet att kontakta en lokal alternativ tvistlösningsnämnd rörande en tvist du inte lyckats lösa direkt med Bohagsbyrån. Du som konsument ska alltid i första hand kontakta Bohagsbyrån med ditt klagomål.
EU-kommissionen har en onlineplattform som kan användas för tvistlösning. Du hittar den här.
Du kan också kontakta Allmänna Reklamationsnämnden via www.arn.se.